Storleken har betydelse.

En vanlig dag hemma hos oss, (oss dvs. mamsen, papsen, katten och jag) eller jag kanske ska säga kväll, detta brukar oftast inträffa på kvällen.

Mamma: (som befinner sig uppe hos TV:n) *Ropandes* Jaha, nu börjar det?
Jag: (sittandes framför datorn på våningen under) *Ropandes tillbaka* Öh? Jaha, och?
Mamma: Men det börjar asså??
Jag: Men vaad dåå?
Mamma: *Lite generad* Ja, och...eller...men hallååå, hur sätter man på TV:n nu igen?
Jag: *Aningen irriterad samt distraherad* Men heerreguueed, ta den lilla kontrollen och håll innne den G R Ö N A knappen.
Mamma: (en halvminut senare) *Lite besvärad och otålig* Meen det häänder inget ju?!
Jag: (upprepar samma sak som jag säger varje gång detta händer) Den LILLA fjärrkontrollen mamma!
Mamma: Jaha, oj då, ursäkta. (fortfarande inget ljud från övervåningen)
Mamma: (lite senare) Nu är det bild.
Jag: Finaly.
Mamma: Näj, nu är deet feel, jag ska se nyheter.
Jag: Men sätt på det då!
Mamma: Det händer inget jag har tryckt in fyran nu jäättelänge.
Jag: Mamma! Den LILLA fjärrkontrollen!!
Mamma: Jaha, oj då. (lite senare) Tack så mycket för hjälpen.
Jag: Du vill möjligtvis inte lära dig det där?
- inget svar -
Mamma har redan sjunkit in i nyheternas spännande värld, med den stora(!) fjärrkontrollen bredvid sig ifall hon skulle vilja höja ljudet eller något. Lycka till mamsen!

Detta kommer inte hända idag, för ikväll sitter jag redo framför TV:n långt innan de utvalda programmen börjar. För ni har väll inte missat vad som börjar idag? Glöm Grey's, glöm Lost, idag är det premiär för Morgonsoffan! Vet du inte vad det är? Get a life.




Kommentarer
Postat av: becca

haha skön morsa, min är liknande fast hon ser ingen skillnad på kontrollerna ens XD
morronsoffapowah!

2008-03-12 @ 16:58:43
URL: http://www.hejretrospektiv.bloggagratis.se/
Postat av: becca

haha kanske ;)) "gick promenad till skolan och sprang snabbare än elden sprider sig i en mardröm"

2008-03-13 @ 16:32:55
URL: http://www.hejretrospektiv.bloggagratis.se/
Postat av: Miki

naaw, va gulligt. ända sen vi bytte till box har vi också haft två fjärrkontroller.

2008-03-13 @ 19:08:29
URL: http://mikiswahn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0