TGIFM

Thank god it's Friday mys alltså. Idag är det fredag, vilket automatiskt betyder att det är en bra dag. Började dagen med fotboll, nuddade bollen ungefär 3 gånger på 50 minuter, jag tror klassen har fattat att jag inte är superbäst på det. På idrotten lyckades Johanna vrida sitt knä trots att hon går en knäutbildning, jag förstår inte hur det är möjligt. Hon fick i alla fall en ispåse att ha på, den lade jag på Mathildas mage sedan, hon blev inte jätteglad. Efter det hade vi ännu en genomgång (!) med Tommy, seriöst det är typ den hundrasjuttioelfte eller något. Snart står han väl och berättar om 8c:s historia istället, "Ja elever, den 14 mars hade klass 8c sin hundrasjuttioelfte genomgång, ledd av Tommy XII." Onödigt smart elev räcker upp handen, "Det finns inget som heter hundrasjuttioelfte!", Tommy XII kontrar snabbt, "Jo, för hon där (pekar på mig) har behov av att skriva konstiga siffertal på sin blogg." hela klassen vänder sig om och tittar på mig...STOP!. "Det var inte det där du skulle skriva om.", Gud har landat på min axel, "Näe det var väll inte det". Bäst att fortsätta med resten av dagen, (Gud har flugit hem nu, och lämnat kvar ett äpple som han kommer hålla koll på mig igenom, don't ask me why). Efter Tommy XII, förlåt, Tommys genomgång läste jag lite i "Utvandrarna", den är faktiskt bra (!?). På lunchrasten gick jag och Johanna ner till affären och köpte lite godis (vad då? det är fredag), och förhörde varandra på spanskaglosorna det lät ungefär såhär:

Jag: Loungnaräh (översättning: lögnare)
Johanna; Mäntiroscho (översättning: mentiroso)

Tips! Lär dig inte glosor med godisdialekt. Sen hade vi spanska då och det gick bra ändå tror jag, på målpasset fick vi gå hem eftersom vi var i skolan 50 minuter längre i måndags. Så nu är det Friday mys snart, och självklart ska jag kolla på Let's Dance ikväll, men först ska jag ta och käka upp äpplet, så det så Gud.





Kommentarer
Postat av: becca

THANK GOD IT'S FRIDAYMYS

2008-03-14 @ 17:03:17
URL: http://www.hejretrospektiv.bloggagratis.se/
Postat av: Miki

OMG HAHAHAHAHA!! Fan din humor e ju bäst! käka upp äpplet men se till att det blir fler konversationer mde gud ändå

2008-03-14 @ 17:12:15
URL: http://mikiswahn.blogg.se
Postat av: Johanna

jo, det lät lite skumt när vi gjorde glosorna...
Bajs att Danny åkte ut!!!!!!!!!!!

2008-03-15 @ 11:37:30
URL: http://jagjohannaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0