The hylla is uppe!

Hii allihopa. Igår var jag i staden med mamsen igen, har blivit lite av en tradition. Vi började med att hämta kläderna som vi (eller okej, det var typ bara jag) hade beställt från H&M, allt hade inte kommit ännu men jag fick i alla fall den här snygga tröjan, som Clara redan har, jag är en liten härmis. Vi (eller OKEJ! jag) har beställt rätt mycket faktiskt, brukar inte göra det egentligen. I alla fall, efter det åkte vi vidare till systembolaget. Jag satt kvar i bilen och mamma gick in. Jag satt där och kollade på folk som sprang från sina bilar genom regnet, med minst 4 kassar i händerna. Alkisar, singel kvinnor, grabbgänget, småbarnsmamman, överklassparet...ja det var en masa folk som sprang omkring. Efter ett tag blev det lite enformigt att bara sitta och stirra på alla alkoholberoende människor, så jag tänkte varför inte sätta på radion? Dålig idé! Gud var tydligen fortfarande arg på mig för det där med Tommy XII grejen, för när jag sträckte ut armen började hela bilen tuta, seriöst den blinka pep, tuta och gjorde alla möjliga konstiga saker. Alkisen, singel kvinnan, grabbgänget, småbarnsmamman och överklassparet stannade upp i deras rusch mot torrare bräddgrader, och stirrade på bilen, och fick syn på mig sittandes där med värsta paralyserade uttrycket. Jag fick panik ALLA (!) kollade på mig, jag visste inte vad jag skulle göra, så jag ringde mamma, thank god för mobiltelefoner, mamsen kom utspringades och tryckte bara på öppningsknappen, och poff, allt slutade. Jaha, tack för den Gud, sen sprang hon in igen tätt följd av alkisen, singel kvinnan, grabbgänget, småbarnsmamman och överklassparet, (tilläggas bör EJ, att detta hände en gång till sen).

I stan fick jag en klänning, tack mamma! Den kommer jag ha på måndag, tror jag..kanske...ja, nu har jag bestämt mig, jag kommer ha den på måndag. Åh, höll på att glömma, the hylla is uppe!! Den har gått från this:

image18

To this:

image19

Nu måste mamsen och papsen vara nöjda, för det är typ rekord, 8 dagar (!), det är lite för min familj. Vi köpte en ram också i går som ska sitta till vänster om datorn under hyllan, får se när den kommer upp. Jag blev faktiskt liite besviken på Björn igår, det var verkligen inte det bästa han gjort, men jag gillade idéen med att göra något som de engelskspråkiga skulle förstå. Dikten var ju gullig i alla fall. Jag ränknade med att Charlotte skulle vinna, vet inte riktigt vem jag hejade på men jag gillade Sanna och Sibel med. Veckorevyn har typ något emot Sibel, lite tråkigt att ingen säger varför. Ikväll blir det fisk, jag älskar fisk, Johanna du är konstig, fisk är det bästa som finns (typ), skaldjur är rätt gott också, och jordgubbar och glass och godis och kött och, och..., ja, men fisk är nästan det godaste som finns då. Sen ska vi kolla på "Hemma hos Jamie", som vanligt, och Wallander, "Svaga Punkten", woooah spooky, får hoppas att den är lika bra som "Mastermind", för visst den var bra, men heemsk, jag är rätt rädd av mig. Och självklart ska jag se parlamentet som har säsongsstart idag. So, vad ska du göra ikväll?

Kommentarer
Postat av: Johanna

hehe, stackarn att larmet gick, men bra jobbat med hyllan! Ikväll blir det andra avenyn (L), sporten, kyckling med pasta och lite glass på det!

2008-03-16 @ 17:09:00
URL: http://jagjohannaaa.blogg.se
Postat av: becca

PARLAMENTET IN MY FUCKING HEART :'DD
snyggt det blev med hyllan! och läskigt det där med bilen, det har hänt mig också flera gånger. (utan mobiltelefon dessutom :s)

ha en fin kväll meräntre (ett sånt där hjärta alltså som inte går att göra på blogg.se :/)

2008-03-16 @ 18:29:47
URL: http://www.hejretrospektiv.bloggagratis.se/
Postat av: Miki

aaw, gud är INTE god mot dig? När jag och Freddi var små och skulle sitta och vänta i bilden retade jag henne ibland genom att hoppa upp och ner på mit säte så att larmet gick igång och hon tvingades sitta i panik och vänta tll mamma kom ut och låste upp, medan jag satt bredvid och hånlog. japp, thats me...

2008-03-23 @ 09:49:13
URL: http://mikiswahn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0