dalahäst

Hello. Halloweenfesten igår var wonderful mycket mysigt och skojigt. Det blev tunnstickade strumpor från Falke, förra årets julaftonklänning från Only och mammas gamla skärp i matt krokodilskin, inte äkta tho, i think. Nu är det bara den här dagen kvar av höstlovet, men som tur är har jag två veckors praktik precis nu efteråt. Min praktik kommer bli spänande, tror jag. I våras praktiserade jag på en klädaffär, tillsammans med en annan tjej, som jag inte viste skulle praktisera där samtidigt. Det var jättekul med en ny kompis. Sen praktiserade vi två dagar i femman också, då var jag en dag på en restaurang med en känd kock och den andra dagen på en skönhetssalong. Det har verkligen blivit kallt de senaste dagarna, har fått ha på elementet idag.

Har varit på en liten resa nu från i onsdags tills igår, tillsammans med familjen. Vi hade jättemysigt strosade runt på stan, handlade lite, myste under paraplyet med varmchoklad. En helt perfekt höstresa. Det jag köpte var en kofta, en tröja, en dalahäst och en grå basker. Jag älskar dalahästar!!! En jättefin inredningsdtealj, kanske inte de riktiga röda med massa mönster, utan de lite enklare. Köpte en liten vit till mitt rum och en normalstor till arbetsrummet. Koftan och tröjan jag köpte och fick (betalade en del själv), har jag verkligen önskat mig och drömt om längeee. Baskrar är bara helt underbara. Hihi.

Snart ska vi hämta katten som bott hos mormor när vi var borta. Nu ska jag nog ta en kopp varmchoklad och läsa lite tidningar. Tjoho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0