bensinstation

Tjingtjong. Har inte blivit mycket bloggande den här månaden heller. Men nu så. För nån vecka sedan var jag och familjen i underbaraste Köpenham. Där myste vi och kollade i roliga affärer. Det finns en supermysig liten matbutik där på en parallellgata till Ströget tror jag, "Secret Kitchen", där köpte vi supergulliga och goda kakor. I Magasin finns en trevlig juicebar som heter "Joe & the juice", där drack jag en supergod espressomilkshake. Iskaffe är ju supergott tycker jag men har aldrig kommit att tänka på att man borde kunna ha det som milkshake också. Det var i alla fall jättegott. Jag köpte bara en sak dock, eller ett klädesplagg, en klänning till avslutningen tror jag. Får se om jag kan hålla mig, och inte använda den innan. På vägen hem åkte vi på Strandvejen och drömde om att bo i något av de underbara husen. Den här ascoola bensinstationen, av Arne Jacobsen som ligger där, får mig att vilja ha en egen på tomten. Således.



bild: aporiluvan, det vill säga av mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0