God natt!

Tjingtjing! Nu är julen väck, har tagit bort alla julprydnader, känns skönt men ändå lite sorgligt. Nu måste ängeln med hjärtat, luciatåget, snögubben i snökulan, tåget med tomtarna, änglaspelet med snögubbar, julstrumpan, åh julstrumpan!, ängeln med stickad tröja och tyllkjol, tjockängeln, julspelet och adventsljusstaken sammsas om platsen i vinkartongen jag hittade. Där ska de ligga hela året nu tills det är dags igen i början av december. De får i alla fall ligga tillsammans det måste ju ändå vara roligt. Ligga där och snacka lite julminnen som "Kommer ni ihåg när hon glömde släcka mig den kvällen, och inte kunde sova för det var så ljust. Men ändå inte orkade gå upp för att släcka mig. Jag var så slut i batterierna sen." eller kanske  "Minns du när hon vred upp mig så himla mycket att jag spela samma sång 20 gånger i rad, jag fick så nedrans ont i mekanismen sen!". Sen somnar de nog in och drömmer om doften av pepparkakor tills de väcks upp igen om 11 månader. Sicket underbart liv. Waaaaaaah! Shit vad du skrämde mig Gud! Du får inte bara hoppa fram så där ur taklampan. Jaha, nähä, oj! Ehe, Gud säger att julprydnader inte har något liv, att jag lixom fattat fel. NEJ! Inte min säng. AKTA KATTEN! Nu la han sig nästan på katten. Typiskt jag som trodde du hade försvunnit. Jaja, nu vet jag att de inte har ett liv. Jag lovar att inte tro det mer ja. Ja nästa gång får du kanske lägga dig och sova. NEJ! Inte nu, sen. Nu försvann han i ett moln av skumgodis, han mumla något om Let's Dance-reprisen. Jag tyckte i alla fall att det var fantastiskt kul. Morgan Alling var ju kolossalt bra och rolig, likaså Laila Bagge. Ska bli kull att följa. Idag ska jag baka en kaka, som jag gör varje söndag, förra veckan blev det morotskaka, nyttigt med morötter, haha! Vet inte vad det blir idag. Ska även hem till mormor och lämna en ny julklapp eftersom de förra var för stor, i storleken alltså. Tevligt, trevligt, igår köpte jag en svart bok där jag ska klistra in utklipp och sånt. Nu kallar mormor, tjing således.



En sida i min fantastiska klippbok.




Kommentarer
Postat av: MiKi

Å GUD VAD JA GÄLSKR DINA INLÄGG! :''D De är helt underbara!! med gud och pratande julpynt och mass inlevelse och allt och ååh kärlek på bloggen (>.<) ^ o ^

2009-01-12 @ 15:52:50
Postat av: AIL

AAAOWWAA!!! Tacktacktack!!! Jag saknar din blogg Mixis, du får sätta igång igen nu :D

2009-01-12 @ 18:10:28
URL: http://aporiluvan.blogg.se/
Postat av: becca

hahah vad underbart skrivet! XDD

"mekanismen" hahah <3<3 och vasse på timo! <3



btw så är kitty bäst! kitty är min idol typ. serri, hon är så grymt cool! när de fick så lite poäng hon ba "ja det är FRUTKansvärt" hahah och tog på sina frukter som satt fast på klänningen, så underbar är hon. :*

2009-01-13 @ 17:50:11
URL: http://hejmelankoli.blogg.se/
Postat av: AIL

hihi^^<3 HAHAHA det märte jag inte :O!!!!

2009-01-14 @ 17:12:36
URL: http://aporiluvan.blogg.se/
Postat av: Anonym

märkte* ehe

2009-01-14 @ 17:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0